معماری
خانه / تحصیل در گرجستان

تحصیل در گرجستان

کشور جمهوری گرجستان از جمله کشورهای تازه استقلال یافته از سوری سابق است، با وجود وضعیت اقتصادی ضعیفی که با آن رو به رو است، به دلیل هزینه‌های پایین تحصیلی و فرصت‌های تحصیلی متعدد و قابلیت‌های علمی نشأت گرفته از سیستم آموزشی روسیه، مقصدی برای شماری از ایرانیان جهت تحصیل در رشته‌های کسب و کار و مهندسی در دو دهه اخیر به شمار می‌آید. دانشگاه‌های گرجستان و ایران، در سال‌های اخیر در زمینه تبادل دانشجو نیز فعال بوده‌اند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در گرجستان، با کارشناســـان با تجربه ی ما در “آریا ســــفر پردیس” در ارتباط باشید.
تلفن های تماس: ۶۶۵۵۱۷۶۱ ۶۶۵۳۳۲۵۴ ۶۶۵۳۳۰۷۲ ۶۶۵۳۱۰۹۱ (۰۲۱)

شرایط تحصیل در گرجستان

شرایط تحصیل در گرجستان

تحصیل در گرجستان را می توان یکی از موقعیت های تحصیلی مناسب با هزینه های مقرون به صرفه برای افرادی دانست که قصد پس از اتمام تحصیل قصد مهاجرت به اروپا را دارند.

گرجستان در حال حاضر یک کشور اروپایی محسوب می شود و در سال ۲۰۰۵ قرارداد بولونیا را امضا کرده و به سیستم یکپارچه آموزشی در اروپا ملحق شده است. دانشجویان خارجی که در این کشور تحصیل میکنند از سال ۲۰۱۶ به بعد می توانند در حین تحصیل در گرجستان ، به راحتی برای دریافت ویزای شنگن برای سفر به دیگر کشورهای اروپایی اقدام نمایند.

مقاطع تحصیلی در کشور گرجستان در مقطع کارشناسی ۴ ساله، در مقطع کارشناسی ارشد ۲ ساله، در مقطع دکترا  ۳ تا ۵ ساله و در رشته پزشکی عمومی ۶ ساله و دندانپزشکی ۵ ساله می باشند. زمان پذیرش در دانشگاههای گرجستان دو نوبت در سال و در ماههای مارچ (اسفند/فروردین) و سپتامبر (شهریور / مهر) می باشد.

امروزه در حدود ۲۰ دانشگاه دولتی و حدود ۳۰ دانشگاه خصوصی در گرجستان در حال فعالیت هستند که رشته های تحصیلی متنوعی را در مقاطع مختلف و به زبان گرجی و انگلیسی ارائه می کنند.

رشته های محبوب برای تحصیل در گرجستان

  • پزشکی عمومی MBBS شش ساله
  • دندانپزشکی BDS پنج ساله
  • داروسازی Pharm چهار ساله
  • فیزیوتراپی چهار ساله
  • کارشناسی مدیریت بازرگانی BBA چهار ساله
  • کارشناسی ارشد مدیریت MBA دو ساله

تماس بگیرید.

error: Content is protected !!