معماری
خانه / تور لحظه آخری باتومی

تور لحظه آخری باتومی

تور لحظه آخری باتومی توری است که معمولا در روز های پایانی منتهی به برگزاری عرضه می شود پس برای کسانیکه دنبال تورهای ارزان هستند گزینه مناسبی است ولی مسافران زمان کمی برای تصمیم گیری دارند .

نکاتی که قبل از سفر به باتومی باید بدانیم :
شهر باتومی در گرجستان قرار دارد که یک شهر توریستی و پر جنب و جوش است که دومین شهر بزرگ گرجستان است باتومی را می توان یکی از زیباترین و توریست پذیرترین بنادر و شهرهای قفقاز نامید در این شهر هتل های آسمان خراش و مجسمه های کلاسیک قرن نوزدهمبه چشم می خورد گردشگران از سراسر جهان ازجمله کشور های بلاروس و لیتوانی ، ترکیه ،آذربایجان ،اوکراین و لهستان و… به باتومی سفر می کنند این شهر طرفداران زیادی هم در بین مسافران ایرانی دارد شهر باتومی میزبان کنسرت های بزرگ و بین المللی است که در این شهر برگزار می شود آب و هوای باتومی تحت تاثیر دریای سیاه قرار دارد و آب و هوایی معمولا بارانی دارد و یکی از شرجی ترین و مرطوب ترین شهرهای گرجستان است . قسمت ساحلی شهر که به نوعی منطقه توریستی شهر به حساب می آید، ظاهر زیبایی دارد. هتل های لوکس و تازه تاسیس شده، رستوران های پر زرق و برق و فضاهای سبز همگی در خیابان معروف روستاولی واقع شده اند. شوتا روستاولی نام بزرگ‌ترین شاعر ادبیات کلاسیک غیر دینی گرجستان است که در سده ۱۲ میلادی می زیسته و به پاس احترام در اکثر شهرهای گرجستان نام این شاعر بر روی زیباترین خیابان شهر نهاده شده است.
سفر به باتومی
اتوبوس: اتوبوس، مینی‌بوس و ون‌ها دائما در حال رفت و آمد بین باتومی و تفلیس هستند. این سفر ۶-۷ ساعته در جاده‌ای با طبیعت زیبا انجام می‌گیرد و البته اتوبوس‌هایی هم بین باتومی و شهرهای ترکیه مانند ترابوزان حرکت می‌کنند.
هواپیما: فرودگاه بین‌المللی باتومی در دو کیلومتری جنوب شهر واقع شده است و همه روزه پرواز هایی از تفلیس به باتومی و بلعکس در جریان است.
قطار: با توجه به وجود خط ریلی بین باتومی و تفلیس به راحتی می‌توان از تفلیس به این شهر مسافرت نمود. توجه داشته باشید که آخر هفته‌ها با توجه به مسافرت گرجی‌ها به باتومی برای گذراندن تعطیلات، حتما بلیط را قبلا رزرو کنید. قطار شبانه‌ از تفلیس ساعت ۲۲:۲۵ حرکت کرده و در ساعت ۷ صبح بعدی به باتومی می‌رسد.

امنیت و سلامت در باتومی چگونه است؟
باتومی شهری بسیار امن است که در باتومی می توانید بدون کوچکترین دغدغه ای نسبت به امنیت در خیابان ها قدم بزنید. در نیمه های شب تاکسی بگیرید و درامنیت کامل به گردش در حومه شهر بپردازید.
امنیت در این شهر ساحلی به واسطه اهمیت آن برای دولت از منظر توریستی، بالا بوده و نرخ جرائم بسیار پایین است. با این حال توصیه می‌شود بعد از تاریکی هوا احتیاط را رعایت کنید و در صورت بروز مشکل با پلیس باتومی تماس بگیرید.
حتما در خروج از هتل با خود چتر همراه داشته باشید زیرا باران های مقطعی این شهر در چند دقیقه شما را کاملا غافلگیر می‌کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تور لحظه آخــری باتومی، با کارشناســـان با تجربه ی ما در “آریا ســــفر پردیس” در ارتباط باشید.
تلفن های تماس: ۶۶۵۵۱۷۶۱ ۶۶۵۳۳۲۵۴ ۶۶۵۳۳۰۷۲ ۶۶۵۳۱۰۹۱ (۰۲۱)

آب و هوای شهر باتومی چگونه است؟
دریای سیاه موجب شده تا باتومی در تمام طول ساحل آب و هوایی معتدل داشته باشد. در تابستان بیش از حد گرم نمی شود و در زمستان سرمای سوزانی نخواهد داشت. در زمستان میانگین دما ۵ و در تابستان ۲۵ درجه سانتی گراد خواهد بود.

واحد پول باتومی چیست؟
اگرچه گرجستان به اتحادیه اروپا پیوسته است، اما از یورو به عنوان واحد پولشان استفاده نمی کنند. واحد پول گرجستانی ها لاری است .

باتومی شهری مذهبی است؟
در این کشور ۸۰% افراد ارتودوکس و ۲۰% مسلمان هستند. می توانید در هنگام اقامت در باتومی از کلیساها و مساجد زیبای آن دیدن کنید.

قرار گرفتن در کنار دریای سیاه
قرار گرفتن در کنار دریای سیاه باتومی را به شهری مهم در اقتصاد گرجستان تبدیل می کند، اما علاوه بر آن داشتن خط ساحلی موجب شده تا گردشگران زیادی در فصل تابستان برای استفاده از ساحل به این شهر بیایند. در نقشه زیر موقعیت جغرافیایی باتومی را می بینید.
واحد پول باتومی
اگرچه گرجستان به اتحادیه اروپا پیوسته است، اما از یورو به عنوان واحد پولشان استفاده نمی کنند. واحد پول گرجستانی ها لاری است .
قیمت ها در باتومی
برای خوردن یک وعده کامل نهار همراه با دسر در باتومی پرداخت ۱۰ تا ۱۲ لاری کافی است. تاکسی نیز در این شهر ارزان است. برای یک مسافت ۱۰ دقیقه ای تنها ۵ لاری پرداخت خواهید کرد.می توانید یک ماشین همراه با راننده را برای یک روز کامل با قیمت ۲۵ دلار کرایه کنید. می توانید دوبرابر پرداخت کنید و او راهنمای گردش شهری شما خواهد شد و دیدنی ترین مکان ها باتومی را به شما معرفی خواهد کرد.

گشت و گذر در بازار محلی
تماشای محلی ها که برای خرید مایحتاج خود به بازار می آیند تجربه ای است که شبیه آن را ندیده اید در این بازارها میوه، گوشت، لباس، ادویه، پنیر و …. می فروشند. اسم این محل بازار باتسومی هاست.
گشت زدن با تله کابین
به هیچ وجه تله کابین سواری در باتومی را از دست ندهید. در این سواری شما تمام شهر راه می بینید و از بالای خانه ها رد می شوید در ایستگاه آخر منظره ای زیبا از شهر و آسمان آن را خواهید داشت. بلیط رفت و برگشت تله کابین برایتان ۱۰ لاری خرج خواهد داشت.
باغ های باتومی
باغ های گیاه شناسی از زیباترین مکان های باتومی هستند. دور از شهر در نقطه ای دنج آرام در نزدیکی اقیانوس. منظره ای آرامش بخش و باغ هایی فوق العاده!
دسترسی به وای فای پرسرعت در همه جا
تقریبا در تمام نقاط شهر وای فای رایگان و پرسرعت در دست رس است. رستوران ها، هتل ها و حتی تلکابین اسکی!

مکان های دیدنی باتومی از دیدنی‌های این شهر می‌توان به
موزه استالین،
آکواریوم باتومی
پارک دلفین ها
پارک آبی باتومی
ساحل زیبای باتومی
میدان اروپاس
تله کابین آرگو

تندیس مایا،
بلوار باتومی،
پارک میراکل،
قلعه گونیو،
میدان پیازا،
میدان اروپا،
موزه باستان‌شناسی،
باغ گیاه‌شناسی باتومی،
موزه هنرهای زیبای آجارا،
دریاجه نوریگلی،
آبشار ماخونتستی،
پل ماخونتستی،
تله کابین آرگو،
برج الفبا
و کلیسای جامع مادر مقدس اشاره کرد
خرید در باتومی
مراکز خرید باتومی
در مرکز شهر و در اکثر خیابان‌های باتومی مراکز خرید بزرگی خودنمایی می‌کنند که خانواده‌ها و گردشگران را در تجربه یک خرید راحت یاری می‌کنند! از حق که نگذریم، قیمت‌ها هم به واسطه بندری بودن باتومی و حمل و نقل و دسترسی دریایی به اروپا، بسیار ارزان هستند و معمولاً اکثر گردشگران، از این شهر دست پر بر می‌گردند. در کنار این مراکز خرید مدرن و بزرگ، بازارهای سنتی باتومی هم محل مناسبی برای وقت‌گذرانی و خرید صنایع دستی و ادویه‌ها و غذاهای سنتی گرجستان هستند.

معمولا قیمت‌ها در فروشگاه‌های بزرگ بیشتر است پس از فروشگاه های خصوصی کوچک خرید کنید .
سوپر مارکت‌های گود ویل : شعبه‌ای از این سوپرمارکت زنجیره‌ای در خیابان «شواردنادزه هست که بیشتر اجناس ان ساخت آلمان هست .
بوتیک پادشاه و ملکه : اجناس این بوتیک معمولا از ایتالیا، اسپانیا و ترکیه است و در سایر فروشگاه‌ها به ندرت پیدا می‌شوند یکی از بزرگترین و معروفترین فروشگاه های باتومی هست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تور لحظه آخــری باتومی، با کارشناســـان با تجربه ی ما در “آریا ســــفر پردیس” در ارتباط باشید.
تلفن های تماس: ۶۶۵۵۱۷۶۱ ۶۶۵۳۳۲۵۴ ۶۶۵۳۳۰۷۲ ۶۶۵۳۱۰۹۱ (۰۲۱)

تماس بگیرید.

error: Content is protected !!